میز گرد

خبری

میز گرد

خبری

قیمت دکل مهاری جی 45 چگونه تعیین می شود

دکل مهاری g45 چهاروجهی بسیار سبک بوده و استحکام بالایی دارد. به همین دلیل می توان از دکل مهاری g45 چهاروجهی در مکان های بسیاری استفاده نمود.

خرید و نصب دکل مهاری g45 چهاروجهی

به طور کلی دکل مهاری، به دکلی می گویند که توسط سیم مهار، نصب و مهار  می شود. دکل مهاری g45 چهاروجهی به علت سبک وزن بودن و در عین حال استحکام زیاد، کاربردهای فراوانی دارد. موارد کاربرد این دکل ها در اداره مخابرات، مراکز صدا و سیما، سیستم رایانه ای و …..می باشد. به علت سبک بودن و پایین بودن وزن این دکل ها، در ادارات و پشت بام محل های مسکونی به کار می روند. چون دکل مهاری g45 چهاروجهی در فضای باز نصب می شود. به مرور زمان دچار فرسودگی شده و زنگ می زند. بنابراین روی قطعات آنها پوشش نازکی از ورق گالوانیزه گرم به کار می برند تا مقاومت آنها در برابر تغییرات آب و هوایی حفظ شود و مدت زمان بیشتری بتوان از این دکل ها استفاده نمود. لازم به ذکر است. این دکل ها برای نصب و مهار به فضای زیادی نیاز دارند. بنابراین قبل از خرید و نصب این دکل های مهاری باید فضای مناسبی را در نظر داشته باشید.
مشخصات اصلی دکل مهاری g45 چهاروجهی

این مدل از دکل های مهاری به صورت قطعات ۳متری ساخته می شوند که به شکل چهار ضلعی می باشند. پایه های این دکل ها از لوله های نمره ۳ ساخته شده اند.که از دو نوع متفاوت می باشند. پایه نوع A از میل گرد نمره ۸ و نوع B از میل گرد نمره ۱۰ تشکیل شده اند. این میلگردها به شکل خرپایی به یکدیگر متصل شده اند. این مدل اتصال پایه ها، سبب استحکام دکل مهاری می شود. همچنین مانند پله عمل می کنند و به راحتی می توان از دکل بالا رفت. خوب است بدانید عدد g نشانگر چه چیزی می باشد. عدد g نشانگر میزان عرض قاعده قطعات است. و واحد آن سانتیمتر می باشد. لازم به ذکر است، دکل مهاری g45 چهاروجهی را تا ارتفاع ۸۱ متری می توان نصب کرد.

تصویر1
دکل های مهاری چگونه و در چه مناطقی نصب می شوند

دکل مهاری g45 چهاروجهی به علت وزن پایینی که دارند، بسیار سبک است. بنابراین این دکل های چهاروجهی بیشتر در پشت بام محل های مسکونی و ادارات مهار می شوند. دکل های مهاری 45 g در فاصله های ۶متری و یا گاهی اوقات در فاصله های ۹متری، توسط سیم مخصوص مهار در سه جهت مختلف مهار می شوند. زاویه مناسب، جهت مهار این دکل ها ۱۲۰درجه می باشد. هر قطعه، شامل بدنه لوله ای است که با میل گرد به هم متصل شده اند، اتصال لوله ها و میلگردها با جوش CO2 انجام شده است. این قطعات که ارتفاعشان ۳متر می باشد به شکلهای مربع و مثلث ساخته می شوند و دارای ۸ ردیف پله هستند. وجود این پله ها هم سبب استحکام دکل می باشند و هم به راحتی می توان از این پله ها بالا رفت.

تصویر2
قطعات و اجزای دکل مهاری چهار وجهی

گوشواره یکی از قطعات دکل مهاری g45 چهاروجهی است که سبب طول عمر بیشتر سیم مهار می شود. قطعه دیگر دکل، کرپی نام دارد که کارش اتصال سیم مهار می باشد. سومین قطعه و در اصل مهمترین قطعه دکل 45g سیم مهار است. که مقاومت دکل را در برابر وزش باد بالا می برد. قطعه دیگر دکل، سکشن نام دارد. ارتفاع سکشن ۳متر است و خودش به تنهایی از سه قسمت تشکیل شده است. انکر راد، قطعه دیگر دکل مهاری چهار وجهی می باشد. کار انکر راد، اتصال سیم مهاری به فونداسیون دکل است. و اما انکربولت هم قطعه مهم دیگری است که سبب متصل شدن دکل مهاری به فونداسیون دکل می شود. صفحه تعادل، مهار کش و تسمه کمربندی از دیگر قطعات، دکل مهاری g45 چهاروجهی می باشند که در استحکام دکل نقش بسیار مهمی دارند.

تصویر3
جنس دکل مهاری g45 چهاروجهی

پایه های اصلی دکل مهاری از لوله هایی با نمره ۱ اینچ ساخته شده اند. مهار کش های دکل از جنس فولاد گالوانیزه با نمره ۱۶ درست می شوند. و اما تو دلی هر قطعه، جنسش از میلگرد می باشد. قسمت مهم دکل مهاری g45 چهاروجهی، سیم مهار است که جنس این قطعه از فولاد گالوانیزه گرم می باشد و نقش بسیار مهمی در استحکام و مهار دکل دارد. و علت به کار بردن فولاد گالوانیزه در سیم مهار این است که از فرسودگی و زنگ زدگی سیم مهار جلوگیری می نماید. پیچ و مهره به کار رفته در دکل، از جنس آهن می باشند. که کربن هم به مقدار کمی در آنها استفاده شده است. لازم به ذکر است، جنس  میلگردهای استفاده شده در دکل چهاروجهی از آرماتور فولادی و آهن می باشد.

تصویر4
انواع فونداسیون دکل مهاری g45 چهاروجهی

خوب است بدانید اساس کار فونداسیون پیشگیری از خم شدن دکل مهاری، جابه جایی دکل و مقاومت در برابر وزش باد و تغییرات آب و هوایی است. به طور کلی دو نوع فونداسیون در مهار دکل، استفاده می شود. فونداسیون نوع عمیق و فونداسیون نوع شمعی دو نوع فونداسیون به کار رفته در مهار دکل می باشند. فونداسیون دکل مهاری g45 چهاروجهی از نوع عمیق می باشد. زیرا مقاومت و استحکام دکل مهاری را افزایش می دهد و هزینه شما برای تهیه و نصب دکل از بین نمی رود و عمر دکل را بالا می برد. دکل های مهاری چهار وجهی در برابر وزش باد سقوط می کنند و گاهی اوقات از محل نصب خود جا به جا می شوند. بنابراین برای جلوگیری از سقوط و جابه جایی این نوع دکل بهتر است از فونداسیون عمیق استفاده کنید. فونداسیون نوع شمعی برای دکل مهاری چهار وجهی مناسب نمی باشد. زیرا در برابر وزش باد مقاوم نیست.

تصویر5
قیمت دکل مهاری جی 45

قیمت دکل مهاری g45 چهاروجهی به دو مسئله، وزن قطعات دکل و دیگری نصب دکل بستگی دارد. هرچه وزن قطعات سبک تر باشند. هزینه کمتری را در بر می گیرند و به نسبت آن، هزینه نصب دکل  نیز کاهش می یابد. و برعکس هرچه قطعات وزن بیشتری داشته باشند و سنگین تر باشند. هزینه خرید آنها افزایش یافته و همچنین کارگران نصاب نیز هزینه نصب بیشتری خواهند گرفت. البته لازم است بدانید وزن دکل های مهاری چهار وجهی نباید پایین تر از حد استاندارد باشد زیرا در کیفیت قطعات تاثیر می گذارد. و همچنین از مقاومت و استحکام کمتری برخوردار می باشند. بنابراین قیمت دکل مهاری جی 45 به اندازه و نمره قطعات و همچنین جنس به کار رفته در قطعات بستگی دارد. لازم به ذکر است برای نصب دکل مهاری از کارشناسان ماهر و با تجربه استفاده نمایید. تا متحمل هزینه اضافی جهت رفع عیوب بعد از نصب نشوید.

تصویر6
مزایای استفاده از دکل مهاری g45 چهاروجهی

دکل مهاری چهار وجهی نسبت به دیگر دکل ها از مزایای بسیار بالایی برخوردار می باشد. اولین مزیت دکل مهاری 45 g  وزن پایین قطعات و سبک بودن دکل مهاری است. دومین امتیاز استفاده از دکل مهاری g45 چهاروجهی، جابه جایی راحت و آسان این نوع دکل می باشد. چون این دکل بسیار سبک و کم وزن است. بنابراین خیلی راحت جا به جا می شود. بر خلاف وزن پایین و سبک بودن، دکل مهاری چهاروجهی بسیار مقاوم است و در برابر وزش باد و تغییرات آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی دارد. و دچار لغزش و سقوط نمی شود. همچنین چون قطعات آماده هستند از این رو نصب کننده ها سردرگم نمی شوند و به راحتی قطعات را بر روی هم سوار می کنند. بنابراین هزینه کمتری هم بابت نصب دکل مهاری می گیرند. همچنین جنس به کار رفته در قطعات نیز امتیاز بالای استفاده از دکل مهاری g45 چهاروجهی شده است.

تصویر7
الزامات کاربردی بعد از نصب دکل مهاری

لازم است بدانید بعد از مهار و نصب دکل مهاری g45 چهاروجهی، باید به صورت دوره ای کنترل و بازدید شود. همچنین بعد از جوش زدن محل اتصالات از استحکام جوش مطمئن شوید. لازم است سالی دوبار دکل مهاری 45 g را از نظر، زنگ زدگی، فرسودگی و ترک خوردگی محل اتصالات، بررسی کنید. تراز بودن دکل مهاری نکته بسیار مهمی است که باید به صورت دوره ای، بازدید و کنترل شود. شما برای انجام این کار می توانید از کارشناسان و افراد کار آزموده استفاده کنید. مسئله مهم دیگر این است که هیچ گاه از بوکسل کنفی استفاده نکنید و بکسل همیشه باید خشک باشد. توجه داشته باشید، بر اساس متراژ دکل مهاری چهار وجهی از مهار کش های مناسب و مقاومی استفاده شود.

 

قیمت دکل مهاری جی 45 با توجه به انواع دکل ها و شرایط محیطی، میزان مقاومت آن مشخص می شود. قیمت دکل مهاری جی 45 اغلب توسط شرکت سازنده قابل استعلام خواهد بود.

قیمت دکل مهاری جی 45 چگونه است

قیمت دکل مهاری جی 45 با توجه به طول و نوع پایه های آن مشخص می شود. دکل های مهاری اغلب به صورت سه وجهی و چهار وجهی و در طول های 6 متر و 9 متر وجود دارند. دکل های مهاری جی 45 کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارند. در این یادداشت به بررسی تمامی مزایای استفاده از آن می پردازیم.
دکل مهاری چیست

دکل مهاری یک سازه با ارتفاع های مختلف است که به وسیله تجهیزاتی مانند سیم بکسل و فولادها مهار می شود. دکل مهاری دارای انواع مختلفی است و عمده کاربرد آن در خصوص ارتباطات مستقیم است. با بسته شدن تجهیزات شبکه روی آن ارتباطات میسر می شود. قیمت دکل مهاری جی 45 که از پرکاربردترین نوع دکل است با توجه به ویژگی های دکل قابل ارزیابی است. در مناطق شهری برای استفاده راحت تر، این دکل ها می توانند روی پشت بام هم نصب شوند. این دکل ها معمولا برای ارتباطات رادیویی و راه اندازی شبکه های بی سیم کاربرد فراوانی دارند. دکل های مهاری برای بستن دیش های کوچک به جهت ارتباطات مورد توجه قرار می گیرند. دکل مهاری توسط سیم های مهار در سه جهت مهار می شوند. برخی از دکل های مهار می توانند وزن های سنگین را تحمل کنند. برخی از آنها ضعیف هستند و امکان لرزش آنها وجود دارد. برخی دکل ها دارای پوشش گالوانیزه هستند. چرا که این پوشش باعث می شود عمر دکل بالا رفته و از خوردگی و ساییدگی جلوگیری می کند.

تصویر 1
مشخصات دکل مهاری

دکل مهاری اغلب دارای مشخصه های زیادی است. این مشخصه ها باعث ایجاد تفاوت و تمایز در نوع کارایی و هزینه دکل می شود. نحوه نصب دکل های مهاری با توجه به استانداردها انجام می شود. در حین نصب دکل های مهاری بهتر است به نوع کاربرد آن نیز توجه شود. کاربرد دکل ها میزان هزینه و میزان ارتفاع و نوع تجهیزات را مشخص می کند. مشخصات دکل های مهاری عبارت است از گالوانیزه های 80 تا 90 میلیمتر، لوله های با ضخامت 2 تا 3 میلیمتر، استفاده از میلگردهای 8 تا 10، استفاده از سیم بکسل و سیم های مهار، استفاده از صفحه تعادل و استفاده از سیم پیچ می باشد. هر دکل دارای سه وجهی می تواند تا ارتفاع 45 متر را با شرایط خاص ساپورت کند. اما دکل های مهاری جی 45 می تواند تا ارتفاع 60 متر را هم پوشش دهد. قیمت دکل مهاری جی 45 با توجه به برخی موارد از جمله کاربرد و نوع میلگردها و سیم بکسل و غیره تعیین می شود.

تصویر 2
کاربرد دکل چهار پایه

دکل چهار پایه با توجه به شرایط خاص قابل استفاده است. دکل چهار پایه دارای مقاومت بیشتری است و اغلب به عنوان دکل خود ایستای چهار پایه هم از آن یاد می شود. این دکل از صفحه های نبشی ساخته می شود و برای تحمل بارهای سنگین و ارتفاع های زیاد قابل استفاده است. اما دکل مهاری جی 45 چهار وجهی، اغلب برای راه اندازی شبکه های رادیویی و راه اندازی شبکه های بی سیم کامپیوتری به کار می رود. دکل های چهار وجهی جی 45 دارای لغزش کمتری نسبت به سه وجهی ها هستند. این نوع دکل های مهاری به وسیله سیم هایی به زمین متصل می شوند. همچنین با توجه به شرایط محیطی از قبیل باد و میزان فضای باز در هر 6 متر و یا بیشتر توسط سیم های مهار با زوایای 90 درجه یا 120 درجه به زمین متصل می شوند. در دکل های مهاری سکشن هایی وجود دارد که با استفاده از میلگردها جوش داده شده اند و سبب بالا رفتن آسان تر آنها می باشد. معمولا عمر این دکل ها بالا است و اگر طبق استانداردها نصب و راه اندازی شوند به ندرت دچار تخریب می شوند. در صورتی که دچار تخریب شوند امکان تعمیر آنها وجود دارد اما بهتر است شرایط سنجیده شود.

تصویر 3
قیمت دکل مهاری جی 45

قیمت دکل مهاری جی 45  بستگی به کاربرد آن دارد. اگر از دکل مهاری جی 45 با 6 متر مهار که تا ارتفاع 30 متر را پوشش می دهد، استفاده کنید حدود 220.000 تومان است و این مبلغ با توجه به نوع میلگردها، نوع جوش ها، نوع سیم بکسل و هزینه نصب دکل نیز قابل تغییر است. همچنین اگر از دکل مهاری جی 45 سه وجهی با 9 متر مهار که تا ارتفاع 45 متر را ساپورت می کند، استفاده کنید هزینه ای حدود 170.000 تومان دارد. در واقع دکل های مهاری سه وجهی جی 45 دارای هزینه ای کمتر از دکل های چهار وجهی جی 45 است. دکل های چهار وجهی مزایای خود را دارد و دکل های سه وجهی نمی تواند کار دکل های چهار وجهی را انجام دهد در این صورت از کیفیت آن کاسته می شود.
انواع دکل مهاری جی 45

انواع دکل های مهاری جی 45 به دو دسته کلی سه وجهی و چهار وجهی تقسیم می شود. دکل های مهاری جی 45 سه وجهی دارای دو نوع 6 متر مهار و 9 متر مهار هستند. دکل های مهاری جی 45 چهار وجهی هم دارای 9 متر مهار و 6 متر مهار هستند که حداکثر ارتفاعی که ساپورت می کنند 60 متر و حداقل ارتفاع آنها 30 متر می باشد. این دکل ها دارای وزن کم هستند. تهیه دکل ها به سادگی از طریق وب سایت ما قابل انجام است. کافی است به بخش تماس با ما مراجعه کرده و قیمت دکل مهاری جی 45 را استعلام بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

تصویر 4
قیمت دکل مهاری جی 45 چگونه تعیین می شود

قیمت دکل مهاری جی 45 با توجه به نوع کار شما و شرایط محیطی مشخص می شود. اگر از دکل های مهاری تا ارتفاع 60 متر استفاده کنید به مراتب هزینه ای بیشتر از دکل های مهاری تا ارتفاع 30 متر را خواهد داشت. مواردی که در تعیین قیمت دکل مهاری جی 45 تاثیر دارد شامل نوع جوش ها به صورت co2، مهارکش ها، سیم های مفتول، میلگردها و صفحه پایه و غیره هستند. در کل تجهیزات مربوط به دکل مهاری جی 45 در تعیین قیمت دکل مهاری جی 45 تاثیر دارد.

تصویر 5
استعلام قیمت قیمت دکل مهاری جی 45

استعلام قیمت دکل مهاری جی 45 از طریق راه های مختلف قابل انجام است. چنانچه بخواهید در این زمینه با کارشناسان ما صحبت کنید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وب سایت با ما ارتباط برقرار کنید و شرایط کاری خود را توضیح دهید و قیمت دکل مهاری جی 45 را استعلام بگیرید. هزینه نصب دکل ها متفاوت است و بستگی به شرایط کار دارد. در این خصوص هم می توانید استعلام بگیرید.

تصویر 6
نصب دکل مهاری

نصب دکل مهاری دارای استانداردهای خاصی است. اگر نصب دکل های مهاری با دقت انجام شود در آینده دکل دچار خرابی و سانحه نخواهد شد. دکل مهاری معمولا با توجه استانداردهای زیر نصب می شود:

1- پایه: برای دکل هایی که طول آنها زیاد است معمولا از یک پایه استفاده می شود.

2- مهارکش: مهارکش باعث می شود دکل مستحکم تر شود و برای دکل های با ارتفاع زیاد حتما از آن استفاده می شود.

3-جوشکاری: بهتر است برای نصب دکل های مهاری از آهن برای اتصالات استفاده شود و این آهن ها جوشکاری شود.

4- عصایی: عصایی برای اتصالات در محل هایی که امکان سوراخ وجود ندارد، استفاده می شود.

5- سیم بکسل: سیم بکسل ها برای مقاومت بیشتر دکل استفاده می شود.

6- هلالی: به سبب اینکه سیم های بکسل ساییده نشوند از هلالی استفاده می شود.

7- تست دکل: مهمترین مرحله پس از اتمام تمامی مراحل تست دکل است. در این مرحله مسئول فنی می تواند روی دکل رفته و به جهت تراز بودن و میزان استحکام با استفاده از روش هایی خاص آن را مورد ارزیابی قرار دهد. قبل از اینکه دکل مهاری راه اندازی شود عملیاتی در خصوص تراز کردن دکل انجام می شود.

هزینه نصب دکل با توجه به مواردی چون میزان ارتفاع، نوع دکل، شرایط محیطی و غیره مشخص می شود. برخی دکل ها پس از راه اندازی نیاز به رگلاژ دارند. رگلاژ زمانی انجام می شود که سیم های مهار به دلیل قرار گرفتن در سرما یا گرما از حالت عادی خود خارج می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.